Amelia Maria Popa are 1 an si jumatate si vrea sa traiasca


Maria Amelia se luptă cu o boală cruntă.  Fetita trebuie să ajungă urgent în străinătate pentru tratament si investigații amănuntite. Are nevoie de cel putin 100 000 de euro. O putem ajuta, donând doi euro prin SMS la 848  (in saptamana 31 martie – 6 aprilie).

Totul a început putin după ce Amelia a „împlinit” 9 luni. Într-o duminică dimineață, după ce am ridicat-o de pe oliță am observat ceva iesind din vagin; partea ciudată era că după câteva minute se retrăgea, nu o vedeam decât când stătea pe olită. A doua zi am fost la medicul de familie, care ne-a recomandat să facem o ecografie, să vedem ce are acolo. Marti am fost la ecograf si acolo ni s-a confirmat că în vagin există o anume formatiune. Tot la sfatul medicului de familie am consultat un medic ginecolog. Aceasta când a văzut-o ne-a zis ca e prea mică pentru a o consulta si că nu are în dotare instrumentele potrivite pentru a-i face un consult. Totusi, după un ecograf, ne-a sfătuit să mergem în Timisoara, pentru că la noi în Oradea nu crede că ne poate ajuta cineva. Si uite-asa vineri eram pe drum, spre Timisoara la o alta d-na doctor ginecolog. Ajunși acolo i-am explicat ce se întâmplă cu fetita noastră, la ce medici am fost si cum am ajuns la dânsa. După cele ce i-am explicat si cât a reusit ea să vadă, în urma consultatiei, ne-a spus ca poate să fie rabdomiosarcom. Când ne-a explicat ce e am rămas socati. Nu putea să ne spună sigur decât după ce s-ar lua de acolo probă si s-ar face un examen histo-patologic. Tot dânsa ne-a zis că nu trebuie neapărat să-l facem în Timisoara, putem la fel de bine și în Oradea. După două zile, duminica seara, am ajuns din nou la Spitalul de Copii din Oradea, pentru a cere părerea unui chirurg, legat de problema noastră. După nici 2 minute de discutii, acest doctor i-a făcut Ameliei un tuseu rectal, i-a scos formatiunea respectivă si practic a „răzuit-o” cu fasă sterilă zicând că nu mai are nimic acolo. La sfârsit ne-a trimis acasă si ne-a spus că e criza hormonală a nou-născutului. Am luat proba din formatiunea respectivă, am trimis-o la analize si după 2 săptămâni, din rezultatul primit, ni s-a explicat ca erau de fapt niste cheaguri de sânge. Si am plecat fericiti acasă bucurosi că am scăpat. Se părea că tot ce a fost urât s-a terminat.
Am plecat linistiti, ca oricare în concediu. La scurt timp după ce ne-am întors,la sfârsitul lunii iulie, acel ceva a apărut din nou si era mult mai mare. Din nou am început drumurile la doctor. Am ajuns iar la chirurgie la Oradea. De data aceasta am fost trimisi la Cluj. De aici am venit cu un diagnostic *polipoză hemangiomatoasă vaginală*. Pentru a rezolva problema, medicul ne-a explicat ca va trebui să o anestezieze, sa curete formatiunea respectivă si să cauterizeze punctul ei de plecare. Am plecat mai linistiti spre casă, stiind ce are si cum se procedează în astfel de cazuri. Doctorul ne-a spus ca acea formatiune nu o doare, asa că am rămas întelesi să-l sunăm si stabilim când vine la Oradea să o opereze, dacă putem zice asa. Din diferite motive, interventia a tot fost amânată; ba au fost doctorii plecati la diferite congrese, ba am avut noi diferite evenimente, aniversări în familie… În cele din urmă, în luna noiembrie am luat legătura cu doctorul să stabilim ce si cum facem. Pentru ca Amelia era răcită momentul interventiei a fost tot amânat. Asta până când după 2 săptămâni de febră, perioadă în care Amelia era tot mai agitată, nu prea mai mânca, avea dificultăti la scaun si îi si apăruse o secretie vaginală purulentă, am sunat doctorul si i-am spus că trebuie să ne interneze si să-i facă ceva. Odată internate, după analizele de rigoare, marti, am aflat ca polipoza vaginală se transformase într-o formatiune gigantă abdomenopelvină de cca 17/6/5,8 cm. Din nou alt soc. Miercuri, 14 decembrie 2011, la ora 10, Amelia intră în operatie. Cu ajutorul celui de Sus, după aproximativ 2 ore s-a trezit. Medicul chirurg ne-a explicat ce si cum a avut, că a extirpat tumoarea si ca mai trebuie duse probe la analiză, iar apoi vedem ce e de făcut. Vineri dimineată, la nici două zile de la operatie ni s-a spus ca formatiunea respectivă pare a fi rabdomiosarcom embrionar subtipul botrioid. Am crezut că totul se prăbuseste în jurul meu, al nostru al tuturor. Eram numai eu cu ea, fiind încă pe sectia de terapie intensivă si nu-mi venea să cred.
Atunci îmi treceau prin cap o mie de gânduri, de întrebări. Dar cea mai cruntă era: „Ce îi voi spune Alexiei (fiica noastră mai mare) dacă Amelia nu va mai fi?”. Dar probabil cu timpul vom vedea ce si cum va mai fi. Pentru a fi cât mai siguri că acesta e diagnosticul final am trimis probe la Bucuresti si în Ungaria. De peste tot a venit același rezultat. Nu mai încăpea nici o îndoială, din trei locuri ni s-a spus același lucru. După mai multe frământări si discutii am hotărât să „rupem” familia în două, să ne transferăm la Timisoara (unde suntem si în prezent) si să tratăm acolo urâta boală pe care o are
Amelia.

Situatia Amaliei in martie 2012  (preluat din http://fundatiamereuaproape.ro/amelia-maria-popa-are-1-an-si-jumatate-si-vrea-sa-traiasca-exista-viata-dupa-cancer/)
La inceputul acestei luni, primesc un raspuns favorabil, pentru investigatii, de la Institutul Oncologic “Gustave Rossi”, din Paris.
7 martie 2012, ajung la spitalul din capitala franceza. I se recolteaza sange, pentru analize. Un episod mai mult decat neplacut: asistentele franceze nefiind puse des  in situatia de a recolta sange (in clinica se folosesc catetere speciale, fixate chirurgical, sub anestezie; odata fixat acest cateter, copilul nu mai suporta, pe toata perioada tratamentului, alta intepatura) prin mijlocul clasic de recoltare, ii gasesc cu greu Ameliei o vena “capabila” .
Din pacate, fetita noastra este in aplazie. Valorile sanguine sunt foarte mici. Pentru ca parintii au facut cu greu rost de banii necesari pentru investigatii, nu-si permit sa ramana internati in spital.
–  Doamna doctor, nu pot sa ma internez cu copilul. O zi de spitalizare costa 2200 de euro. Nu-i am. Dati-mi ceva, ca sa mergem acasa.
–  Am inteles ca este o problema financiara. Acum, insa, nu discutam despre bani, ci despre sanatatea copilului dumneavoastra, care este in pericol. Are febra si este in aplazie.
–  Of! Va rog sa ma credeti ca nu am acesti bani, nu pot plati spitalizarea!
–  Supraveghem, in prima faza, copilul. Daca nu-i creste temperatura, stati la “Casa Parintilor”. Va promit, insa, ca vom emite un certificat de tratare a copilului in urgenta, in care vom specifica starea copilului,  fara sa mai fie nevoie sa platiti dumneavoastra ceva in plus, fata de ceea ce deja ati platit.
Raman in spital timp de 3 zile. Aplazia persista. Se repeta hemoleucograma, dupa alte 2 zile. Mama roaga medicul rezident francez sa-i administreze Ameliei o substanta capabila sa reactiveze/stimuleze maduva spinarii. Francezii, au aflat, intre timp, ca Amelia nu a venit pentru investigatii si tratament, in baza formularului E112. Parintii au platit  la internare, suma de 1550 euro.  I se refuza, initial, administrarea acestui tratament: costa 1000 de euro, o fiola.
Ulterior, acelasi medic rezident, cu suflet, revine asupra deciziei colegei sale si ii administreaza fetitei medicamentul injecabil necesar ameliorarii starii de aplazie.
– Voi face tot posibilul sa trec si aceasta injectie pe certificatul de urgenta.
Si se tine de cuvant.
La externare, Amelia nu este vizitata de medicii oncologi. O asistenta le comunica parintilor ca nu au ce sa le spuna, in plus. In urma investigatiilor primare, facute in clinica, tumora nu raspunde bine la tratament.
Luni, 19 martie 2012 reusesc sa faca investigatia ginecologica pentru care au venit in Franta.
Li se comunica  parintilor ca trebuie sa revina pentru brahiterapie, dupa  finalizarea urmatoarelor doua cure de chimioterapie. Parintii vor mai avea de platit suma de 16.700 euro, daca nu va mai fi nevoie si de alte proceduri medicale, neanticipate si neluate in calcul in acest moment. Pierd biletele de avion, din pricina amanarii intoarcerii in tara, de doua ori.
Astazi, 29 martie, Amelia, impreuna cu mamica ei, sunt internate pentru continuarea chimioterapiei, in Spitalul “Louis Turcanu”, din Timisoara.
Calatoria aceasta, de la boala la sanatate, nu este nici usoara, nici scurta. Parintii lupta sa obtina formularul E112, care sa le permita continuarea tratamentului exclusiv in clinica franceza. Existenta de zi cu zi, in Paris, este foarte scumpa! Cea mai mica chirie depaseste 1000 de euro. Mancarea este scumpa. Un singur antibiotic, de exemplu, a costat 40 de euro. Cauta alternative de tratament si in alte clinici cunoscute din Europa.
–  Am cheltuit in Franta, in acele 5 zile, cat cheltuim in 5,6 luni, cu intreaga familie, in tara. Oricum, este vital pentru Amelia, sa faca brahiterapia.

Puteti citi mai mult aici:
http://ameliapopa.blogspot.com/
http://fundatiamereuaproape.ro/amelia-maria-popa-are-1-an-si-jumatate-si-vrea-sa-traiasca-exista-viata-dupa-cancer/

Cum puteti ajuta?
In saptamana 31 martie – 6 aprilie, Amelia are deschis numarul sms gratuit, 848, in valoare de 2 euro, oferit de cei 3 operatori telefonici (COSMOTE, VODAFONE si ORANGE). 9 lei pentru o VIATA!

Pentru cei care pot și vor să mă ajute!

RO62BRDE050SV56567690500 – cont lei, deschis la Agentia BRD Cazaban Oradea

RO52BRDE050SV55374790500 – cont euro,  cod swift BRDEROBU

Conturile sunt pe numele Popa Ioan Teodor

De asemenea, puteti dona (Amelia Maria  va multumeste si pentru acest gest minunat) prin Romtelecom, formand :
0 900 900 301– 10 euro/apel
0 900 900 303 – 3 euro/apel
0 900 900 305 – 5 euro/apel
*Nu se percepe TVA.

sau direct, in contul Fundatiei Mereu Aproape, cu mentiunea “pentru Popa Amelia Maria”

CIF 18212553:
în lei:   RO 05 BRDE 450 SV 0729 533 4500,
în Euro:   RO 31 BRDE 450 SV 2376 153 4500
deschise la BRD GSG SMCC, cod SWIFT   BRDEROBU

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

