Sa-l salvam pe Paul Daniel!


Ma numesc Paul Daniel Nagy si m-am nascut la data de 28.06.2003 in localitatea Alesd, judetul Bihor. Culoarea mea preferata este albastrul si imi plac masinutele cu telecomanda si jucariile Zhu Zhu Pets, cu hamsteri. Imi place foarte mult si scoala, pe care am inceput-o in luna septembrie, dar merg din ce in ce mai rar…

Povestea mea ar trebui sa continue frumos, la fel ca povestea oricarui alt copil de varsta mea, insa incepand cu luna mai, totul s-a schimbat. Racisem, tuseam rau si timp de o luna mi s-au prescris mai multe siropuri. Atunci, o doamna doctor din Alesd a decis sa imi faca o radiografie. A spus ca filmul nu arata bine si mi-a dat o trimitere la Oradea. Acolo am facut un CT si i-au spus mamicii mele ca eram suspect de limfom malign – aveam formatiuni pe caile respiratorii, in gat si la splina… Au decis sa imi faca o bipsie in gat…nu a fost deloc placut. Mamica mea era disperata iar eu nu intelegeam ce se intampla cu mine. La sfarsitul lunii mai, dupa rezultatul biopsiei, mi s-a pus diagnosticul: Limfom Malign Hodgkin, stadiul III..o forma de cancer al sangelui.

Parintii mei au hotarat sa mearga cu mine la Spitalul din Cluj, Clinica Ion Chiricuta. Acolo a inceput cosmarul meu…injectii, branule, perfuzii, chimioterapie. Imi era rau, eram obosit, si toti copiii care au devenit prietenii mei de joaca erau necajiti si ei. Am facut opt cicluri de tratament cu protocolul ABVD. Doamna doctor insa ne-a spus ca rezultatul nu a fost foarte bun….ganglionii nu s-au retras in totalitate… Timp de doua luni tratamentul s-a intrerupt. M-am intors acasa si am inceput scoala. Imi placeau colegii si imi placea sa invat. Pentru mine scoala era ca in vacanta, pentru ca la scoala nimeni nu imi facea perfuzii… Dar parintii mei erau foarte ingrijorati, pentru ca trebuia gasita o solutie pentru continuarea tratamentului.  Cu ajutorul unor oameni buni, parintii mei m-au dus in Ungaria la Szeged in luna noiembrie, unde am facut un test PET. Medicul de acolo mi-a recomandat un alt protocol de chimioterapie. M-am intors apoi in Romania si am fost internat la Spitalul din Oradea pentru continuarea tratamentului.

Medicii din Cluj si din Oradea i-au spus mamicii ca voi avea nevoie de un autotransplant de celule stem dupa terminarea acestui protocol. Eu nu prea stiu ce inseamna, dar parintii mei au fost foarte tristi la aflarea acestei vesti. Atunci s-au hotarat sa afle si parerea unui medic din strainatate. S-a dus o prietena a mamicii mele la Spitalul San Matteo din Pavia cu trei zile inainte de Craciun cu documentele mele medicale si imaginile de la PET. Domnul profesor Marco Zecca, directorul clinicii de Oncohematologie Pediatrica le-a vazut si a spus ca daca voi raspunde bine la chimioterapia pe care o fac la Oradea, sigur voi avea nevoie de un autotransplant in luna martie sau aprilie, dupa terminarea protocolului pe care il fac acum. Daca insa nu voi raspunde bine, va trebui sa ma internez imediat in Italia, sa fac o chimioterapie agresiva si un transplant cu donator compatibil… Sa speram ca nu va fi asa si ca voi raspune bine la tratament.

Costul unui  autotransplant in Italia la clinica din Pavia este de aproximativ 50.000 de Euro. Nu se stie daca vor mai fi necesari si alti bani pentru chimioterapie, pentru ca totul este in functie de cum va evolua starea mea. Parintii mei nu isi pot permite aceasta suma, dupa cum nu stiu nici daca isi vor permite sa imi cumpere jucariile Zhu Zhu  Pets. Dar eu sper sa ma fac bine si sa ma intorc la scoala. In luna aprilie ar trebui sa fac autotransplantul.

Pe cei care isi permit si doresc sa ma ajute, ii rog din tot sufletelul sa o faca, atat cat pot. Pe cei care nu isi permit sa ma ajute financiar, ii rog sa publice cazul meu, sa le povesteasca prietenilor despre mine si sa se roage la Dumnezeu ca eu sa ma fac sanatos si sa ma intorc la scoala.

Donatii:

BANCA TRANSILVANIA Agentia Alesd

Titular: Nagy Paul Daniel

IBAN RON:   RO92 BTRL 00501201 A59278XX

IBAN EURO:   RO67 BTRL 00504201 A59278XX

SWIFT:  BTRLRO22BHA

Telefon mama: 0746.697.280

Mai multe detalii puteti gasi pe site-ul : http://www.paulnagy.ro/

„Am luat legatura cu directorul sectiei de Oncohematologie Pediatrica de la Spitalul San Matteo din Italia si am fost inainte de Craciun la dumnealui cu toate documentele medicale. Solutia recomandata: inca doua cicluri de chimioterapie, un autotransplant de celule stem si radioterapie. Paul are sanse reale sa se reinsanatoseasca, dar autotransplantul costa in jur de 50.000 Euro, iar fondurile disponibile in urma campaniei Bubulinei sunt in jur de 16.300 Euro. In plus, cel putin unul dintre ciclurile de chimioterapie va trebui facut in Italia, deoarece imediat dupa aceea vor trebui recoltate celulele stem care vor fi utilizate pentru transplant. Ar fi mai bine sa le faca pe amandoua acolo. Tatal lui Paul este in somaj tehnic, iar mama lui il ingrijeste. Eu am incredere in acest medic minunat care isi dedica tot timpul sau copiilor. Cat am fost la spital cu Bubulina am vazut ca pleca mereu dupa 9 seara, inclusiv in week-end, statea pe sectie 14 ore fara sa manance, si daca unui copilas ii era rau noaptea venea de acasa.

Pentru Paul a fost creat un site: http://www.paulnagy.ro  Inca mai lucram la el, dar avem deja banner, afis si fluturas.

Paul va fi internat la clinica din Pavia in jurul datei de 31 ianuarie. Va face PET, un ciclu de chimioterapie si prelevare de celule stem. Apoi va reveni in tara, in speranta ca se vor strange destui bani pentru urmatorul ciclu de chimioterapie si pentru transplant, sau ca va obtine macar formularul E112, care desi nu ar acoperi transplantul, cel putin ar acoperi costurile chimioterapiei si radioterapiei.

Transplantul ar trebui facut in luna martie. Timpul este scurt. Stiu foarte bine ca nici unul dintre noi nu ar putea face fata acestei campanii de unul singur. Cu cat vom fi mai multi, cu atat sansele lui Paul vor creste. Eu am credinta ca daca vom fi uniti, cu ajutorul lui Dumnezeu vom reusi.

Ar trebui sa ne coordonam, astfel incat sa nu se creeze confuzii si sa gestionam timpul bine, caci cu siguranta fiecare dintre noi are multe de facut in viata de zi cu zi.

V-as ruga sa transmiteti acestui e-mail si prietenilor vostri apropiati care stiti ca s-ar implica si ar putea fi de ajutor. Doamna Claudia, v-as ruga sa trimiteti acest e-mail si prietenei dumneavoastra, Elena, doamna din Torino care a publicat pe blogul sau povestea lui Paul in limba italiana.

Voi face aici o lista cu actiuni care au fost deja intreprinse si o lista cu actiuni pe care le propun. V-as ruga sa alegeti fiecare ce crede ca ar putea incerca, fara ca nimeni sa se simta obligat in nici un fel.

Actiuni intreprinse:

– I s-a trimis domnului Cosmin Olinici de la Lumina editia Banat e-mail cu toate detaliile lui Paul, documente medicale si numarul de telefon al mamei lui Paul
– Paul a aparut in Libertatea
– A aparut in decembrie un articol in ziarul local Crisana despre Paul
– Anuntul lui Paul a fost publicat in forumul desprecopii.com si pe cateva bloguri
– Am luat legatura cu ziarele National si Puterea

Actiuni pe care le propun:

– Sa indemnam toti prietenii cu bloguri sa publice povestea lui Paul si blogul lui
– Sa facem povestea lui cunoscuta in reteaua Facebook – pentru cei care au profil
– Sa scriem Asociatiei Pavel cu rugamintea de a publica cazul lui Paul pe site-ul apeluriumanitare – Adriana, te-as ruga pe tine sa ii scrii doamnei Olga daca poti
– Sa scriem comentarii pe internet la articolele ziarelor celor mai citite cu detalii despre Paul
– Sa cerem ziarelor sa publice povestea lui Paul – cu rugamintea ca fiecare sa ne anunte despre demersul sau, ca sa nu scriem toti acelorasi ziare
– Sa sunam la emisiunea ” O data in viata” – TVR
– Sa sunam la ” Povestiri adevarate ” – Acasa
– Sa sunam la Trinitas si sa ii rugam sa faca o programare la emisiunea ” Lumina faptelor bune”
– Sa sunam la fundatia Antenei 1
– Paul se externeaza saptamana viitoare si am sfatuit familia sa cheme pe cineva sa il filmeze, pentru a avea material pentru televiziuni. De indata ce il voi avea la dispozitie il dau tuturor si vedem ce putem face
– De indata ce avem material filmat cu Paul putem incerca si la stiri la KanalD
– Sa cautam adrese de e-mail ale senatorilor si deputatilor de Oradea. Poate Dumnezeu le va inmuia inimile!

Acestea fiind spuse, va rog sa ma iertati daca e-mailul a fost prea lung si sa ma anuntati daca timpul nu va permite sa va implicati in nici un fel pentru acest scop. Daca aveti prieteni care ar putea ajuta, va rog sa ii adaugati in lista de e-mailuri. Daca va puteti ocupa de unele dintre actiunile mentionate, va rog sa scrieti un e-mail tuturor cu ceea ce puteti face. Daca aveti alte idei de actiuni care ar putea fi intreprinse, va rog sa le comunicati.

Sa ne ajute Dumnezeu si sa ne lumineze!
Cu drag,
Cristina D.”
Preluat de la:
http://iulianacristescu.astasunt.eu/povestea-unui-baietel-de-7-ani-paul-daniel-nagy/

Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Sa-l salvam pe Paul Daniel!

  1. Iuliana spune:

    Stimata doamna Olga Cridland,

    Va multumesc mult pentru publicarea anuntului pe blogul dvs. Sa ne rugam ca , atat Paul Daniel, cat si alti copilasi si tineri si adulti aflati in suferinta unor boli, sa se insanatoseasca!

    Doamne ajuta!

Lasă un răspuns

